
Musikaiak planteatutako helburu eta metodologiaren printzipio orokorrak
Musikaia Musika Eskola helburu hauetan oinarritzen da:
Prestakuntza: bere prestakuntza kulturala osatu nahi duen edo musikarekiko zaletasuna duen edonori musika-prestakuntza praktikoa eskaintzea, hasteko inolako adin-mugarik gabe. Herriko haurrek musika eta praktika txikitatik balioetsi, zaindu eta senti dezaten lortzea. Horretarako, alderdi musikal hauek landuko dira:
• Erritmoaren, entzumenaren, ahotsaren, sormenaren eta sentsibilitatearen zentzu musikala garatzea.
• Ikasle bakoitzaren ikaskuntza-prozesura egokitzeko, musika entzuteko ohitura hartu behar dela uste dugu. Horrela, kontzeptu estetikoak ikasten dituzte, irizpide musikal propioak garatuz, ondoren ikaslea musika interpretatzeko, zabaltzeko, kritikatzeko eta sortzeko gai izan dadin.
• Ikasleen sentsibilitate artistikoa haztea nahi dugu, pertsona gisa garatu eta aberastu daitezen.
• Musikaren kalitatea modu kritikoan aztertzea eta zentzuz baloratzen jakitea.
• Musikaren balioak ezagutzea ikasleen garapen pertsonalerako. Horretarako, musikak zenbait alderdi lantzen ditu, hala nola sentsibilitatea, irudimena, nortasuna, hausnarketa, komunikazioa, lankidetza, sormena…
• Ikasle bakoitzari behar dituen tresnak ematea, luzarora instrumentista gisa modu independentean gara daitezen.
• Musika-ikasketekin jarraitzeko gaitasun edo interes berezi handiena duten ikasleak ikasketa profesionaletara bideratzea, behar duten laguntza emanez.
Sormena: gure irakaskuntza teoriko-praktikoa sormen-prozesu batean oinarritzen da, lehen aipatu dugun bezala, gure helburu handienetako bat herritarrak kultura sortu ahal izatea baita. Horretarako, mugimendua, gorputzaren perkusioa eta instrumentuen erabilera erabiliko ditugu.
Talde-lana: ikasleen parte-hartzea sustatu nahi dugu, eskola eta gizartea eskutik joan daitezen; izan ere, ikasitakoa beretzat gordetzen bada, ez du ezertarako balio. Musika Eskola tokiko gizarte eta kulturarekiko hartu-emana izatea nahi dugu. Taldean lan egiteko asmoz, ezinbestekoa ikusten dugu aldez aurretik banakako dedikazioa izatea. Horregatik, musika-tresnen irakaskuntza eta ikaskuntza banakako lanean oinarritzen da. Hori posible izan dadin, irakaskuntzaren programazioa ikasle bakoitzaren interesetara, dedikaziora eta erritmora (edo gaitasunera) egokituko da. Gure irakaskuntzaren oinarria talde-jarduerak dira: banda, korua, musika-talde desberdinak (konboak). Izan ere, praktika sozialari aplika dakizkiokeen ikasketa praktikoak eskaintzea dugu helburu. Gure ikasleen partaidetza soziala erraztu nahi dugu, prestakuntza desberdinetara zuzenduta.
Tradizioa: hiru esparrutan banatzen dugu: musika klasikoa, euskal musika eta herri musika. Gure ikasleek hiru eremu horiek dastatzeko aukera izango dute, sustraietatik hasi eta garaikidetasunera iritsi arte. Hiru musika-esparru horiek musika tresnak entzunez, abestuz, dantzatuz eta interpretatuz landuko dira. Hori guztia alde batera utzita, landu beharreko musika-tresna jada zehaztuta dagoenean, musika-alderdi desberdinak garatzera iritsiko gara.
Berrikuntza: gaur egungo testuinguru soziala ikusita, ezinbestekoa ikusten dugu musika modernoa ikasteko aukera eskaintzea. Errepertorio musikal, genero eta estilo ugari daude bai herri musikan bai musika klasikoan XX. mendearen bigarren erdialdetik aurrera; beraz, beharrezkoa ikusten dugu Udal Eskola batean prestakuntza egokia ematea eta horren inguruko jarduera sustatzea. Musika garaikidea gitarra elektrikoekin, baxu elektrikoekin, saxoekin eta bateriekin lantzen dugu batez ere, baina beste musika-tresna batzuekin eta hala nahi duten ikasleekin egiteko ideia baztertu gabe.Musika mota guztiak ikasi nahi ditugu: klasikoa, zaharra, modernoa, tradizionala, herrikoia, rocka, popa, jazza…
Komunikazioa: Euskal Herriko, Espainiako eta Europako musika-eskolekin harremanetan egotea, musika ikasteko metodoak, antolaketa-ereduak, ikasleak eta irakasleak trukatzeko, eta, horrela, musika-hezkuntzaren garapenean egunean egotea.
Helburu orokorretan oinarrituta, eta betiere ikasle bakoitzaren behar espezifikoak kontuan hartuta, Eskolak hezkuntza-metodologia funtzional eta erakargarria eskaintzen du, honako ezaugarri hauetan laburbilduta:
Aktiboa: ikaslea da hezkuntza-prozesuaren erdigunea. Ez da informazioa jasotzera mugatzen: kantatu, dantzatu, sortu, ukitu egiten du bere prestakuntza elikatzeko.
Indibidualizatua: ikasle bakoitzaren interes, nahi eta gaitasunetan oinarritzen da.
Kooperatiboa: eskainitako taldeetan egindako lana eta parte-hartzea baloratzen da, baita horietan sortzen diren harreman pertsonalak ere. Gainera, entzunaldietan, kontzertuetan eta jendaurreko ikuskizunetan ikasitakoa erakusten da.
Sortzailea: berehalakotasunaren eta inprobisazioaren garapena bilatzen da, originaltasuna eta adierazkortasuna aintzat hartuz. –
Dibertigarria: entretenigarria eta atsegina da, jolasekin eta ikasleak identifikatzeko moduko beste jolas-jarduera batzuekin.
Konprometitua: autonomia pertsonala, ikasteko errutinak eta instrumentu bakoitzaren teknika ezagutzea garatzen inplikatua, “Ikasten ikastea” sustatuz eta familien parte-hartzea indartuz.
Berritzailea: irakasleen etengabeko prestakuntzarekin eta helburu bakoitzerako teknologia eta jarduera egokienekin.
Musikaia Musika Eskolako irakasleek atal honetako puntu bakoitza onartuko dute, baina bakoitzak bere klaseetan aplikatuko duen metodologia errespetatuko da.